DEKORATORIUM | Bliźniaki

Na rynku nieruchomości coraz bardziej popularne stają się domy dwu- lub wielorodzinne w jednej zabudowie – tzw. bliźniaki. wprowadzone po raz pierwszy w wielkiej brytanii, zdobyły dużą popularność na całym świecie, w tym także w Polsce.

Zabudowy bliźniacze kojarzone są przede wszystkim z lustrzanymi odbiciami i zachowaną pomiędzy dwoma częściami domu symetrią. Projektami wzorowanymi na klasycznych domach jednorodzinnych. Nowoczesne dwuczęściowe projekty są jednak niezwykle zróżnicowane, dostosowane do wymagań klientów. Architekci kładą równy nacisk na funkcjonalność, jak i estetykę projektowanych budynków – o bryle, wykończeniu elewacji decyduje przede wszystkim otaczająca przestrzeń. Bliźniacze zabudowy, dzięki oszczędności przestrzeni, należą do rozwiązań ekonomicznych, a jednocześnie zapewniających pełną niezależność i komfort wszystkich mieszkańców, a nierzadko także dostęp do osobnego garażu oraz prywatnego ogródka.

Anita Gradomska & Architekci - Zespół architektów, który w swych projektach zrywa z tradycyjnymi formułami, przełamuje schematy i stawia na różnorodność struktury oraz powierzchni. Zachwycające elewacje sprawiają, że zaprojektowane przez biuro domy są niezwykle gustowne i stylowe. Przemyślane w najdrobniejszych szczegółach projekty chronią prywatność mieszkańców, ale także zapewniają im potrzebną przestrzeń do komfortowego funkcjonowania. Apartamentowce w zabudowie bliźniaczej posiadają osobne wejścia, garaże oraz kameralne ogródki, a także praktyczne i efektowne tarasy. Pamiętając o potrzebach każdej zamieszkującej dom rodziny, architekci proponują indywidualnie zaprojektowany układ funkcjonalny. Pełni pasji łódzcy architekci do każdego projektu podchodzą indywidualnie, dbając o czystość formy oraz odpowiednie osadzenie kompozycji w konkretnej przestrzeni.
Autor: Marta Brzezińska, Dekoratorium



PROPERTY DESIGN | Anita Gradomska: Inwestorzy szukają atrakcyjnego i unikatowego designu

Wzorem przestrzeni biurowych, na popularności zyskują dziś kreatywne centra konferencyjno-szkoleniowe. Coraz częściej projektowane są jako optymalne dla naszego zdrowia - mówi architekt Anita Gradomska.
- Odchodzi się od nudnego układu zamkniętych pomieszczeń skomunikowanych korytarzami, na rzecz energetyzujących, wielofunkcyjnych i elastycznych przestrzeni dających możliwość swobodnej aranżacji dostosowanej do potrzeb różnych grup użytkowników - twierdzi architekt.
Jak wyjaśnia Gradomska, wnętrza wyposaża się w nieoczywiste, mniej formalne meble stymulujące aktywność, integrację i komunikację między uczestnikami szkoleń. Inwestuje się również w wygodne, często komfortowe, a przy tym nowoczesne wyposażenie, zarówno w sferze mebli ruchomych, jak i profesjonalnego nagłośnienia, systemów multimedialnych, oświetlenia czy klimatyzacji.
- Centra konferencyjne coraz częściej projektowane są jako optymalne dla naszego zdrowia - z dostępem sal do światła dziennego (przy jednoczesnym zastosowaniu systemów zaciemniających), z optymalną temperaturą i wymianą powietrza, zgodnie z ideami ekologicznego i zrównoważonego budownictwa - podkreśla Gradomska.
Według architekt, modny stał się dobry design kształtujący indywidualny charakter miejsca. - Ważne jest stworzenie atmosfery pracy w jak najbardziej charakterystycznej przestrzeni, np. zlokalizowanie sal konferencyjnych na ostatniej kondygnacji z widokiem na miasto czy najbardziej atrakcyjną część zabytkowej zabudowy - tłumaczy Gradomska i dodaje, że ważnym elementem staje się również kontakt z otoczeniem poprzez otwarcie na zieleń.
Architekt zwraca uwagę, że olbrzymi nacisk stawia się na akustykę sal konferencyjnych, zwłaszcza na eliminowanie pogłosu i zapewnienie poufności. - Wymagana jest coraz wyższa szczelność dźwiękowa atestowanych przegród, którą uzyskuje się poprzez zastosowanie różnorodnych rozwiązań i materiałów dźwiękochłonnych - w postaci coraz bardziej wyrafinowanych form sufitów podwieszonych, okładzin ściennych, wykładzin podłogowych czy wolno stojących ekranów akustycznych - zaznacza Gradomska i reasumuje: - Inwestorzy szukają dziś atrakcyjnego, wręcz unikatowego designu. I to najlepiej na minimalistycznym lub historycznym tle, wyposażonego w innowacyjne i energooszczędne rozwiązania technologiczne, który stanie się wizytówką firmy.
Autor: Anna Liszka, Propertydesign.pl